Pentru RETUR este necesar sa urmezi pasii de mai jos:
Returul produselor se acceptă conform termenilor şi condiţiilor menţionaţi mai jos şi sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Produsele care fac obiectul comenzilor online, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv in termen de 14 zile de la dată primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suportă alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) şi art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.
Pentru produsele care fac obiectul achizitiilor offline (din magazinul nostru din Bd Dacia, nr.118) este in vigoare Legea nr. 449/2003, actualizată în 2008, prin care orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată.
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.
Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la dată informării EXCLUSIV OEM SRL de către Consumator.
EXCLUSIV OEM va putea amână rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat, în cazul în care (EXCLUSIV OEM SRL nu s-a oferit să recupereze el însuşi produsul . Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificării produselor după stabilirea de comun acord a modalităţii de restituire sau conform procedurilor legale.
Excepţiile privind dreptul de retur (nu se acceptă returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):
În cazurile în care produsele returnate prezintă deteriorări sau sunt incomplete, prezintă urme de uzură, sunt murdare, prezintă zgârieturi, lovituri, au suferit şocuri electrice sau mecanice, au accesorii lipsă, au ambalajul lipsă, deteriorat sau desigilat astfel incât nu mai pot fi vândute ca produse noi, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului (valoare cu T.V.A.), sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse conform tabelului de mai jos:
Se percepe taxă pentru | Valoare diminuare din preţul produsului |
---|---|
Ambalajul producătorului lipsă, deteriorat sau desigilat | 30% |
Zgârieturi fine**, Piesă (reper) returnată murdară* | 40% |
Zgârieturi accentuate*** | 50% |
Accesorii lipsă | 100% |
Piesă care a suferit modificări fizice | 100% |
Piesă care a suferit şocuri electrice | 100% |
Piesă care a fost montată | 100% |
*piesă (reper) returnată murdară - cu urme de vaselină, urme de murdărie cauzate la manevrarea piesei cu mâinile murdare, murdărit in incercarea de a il monta pe autoturism;
**zgârieturi fine – sunt mici, superficiale si nu acopera mai mult de 10% din suprafata produsului;
***zgârieturi accentuate – sunt usor de observat, adânci sau acoperă mai mult de 10% din suprafata produsului.